Veelgestelde Vragen

Heb je een vraag? Je vindt het antwoord vaak al op deze pagina. Als je vraag hier niet tussen staat, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons.

De meest gestelde vragen

Bestelling wijzigen

Je bestelling kan worden gewijzigd of geannuleerd zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de betreffende winkel — bij voorkeur telefonisch. Lukt bellen niet, dan kun je ons contactformulier gebruiken.

Serveert Koekela een High Tea?

Zoetigheden zijn onze specialiteit en onze passie, daarom serveren wij geen traditionele high tea (zoet en hartig). Wel serveren wij een heerlijk proeverijtje, waarbij je een selectie van onze bars en cookies krijgt met koffie of thee vanaf 2 personen. Je kunt het proeverijtje eventueel zelf nog uitbreiden met een puntje taart of een scone.

Je hoeft voor het proeverijtje niet te reserveren.

Cadeaukaarten

Koekela-cadeaukaarten zijn verkrijgbaar in onze winkels en kunnen ook alleen daar worden verzilverd. Het is op dit moment niet mogelijk om cadeaukaarten online te kopen of in te wisselen.

Wilt u een groot aantal cadeaukaarten afnemen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Over Koekela

Wat is Koekela?

Koekela is een American‑style banketbakkerij opgericht in 2003, met winkels in Rotterdam en Den Haag. Klik hier om meer te lezen over Koekela.

Wat doet Koekela aan duurzaamheid?

Bij Koekela staat kwaliteit centraal. Niet alleen in onze producten, maar ook in
hoe we omgaan met de wereld om ons heen. Dagelijks zetten we ons in om bewuste keuzes te maken voor mens, milieu en maatschappij. Klik hier om meer te lezen over Verantwoord Ondernemen bij Koekela.

Klachten & Feedback

Heeft u een klacht of feedback?
Neem dan alstublieft zo snel mogelijk contact met ons op via ons contactformulier. Zorg dat u, indien mogelijk, foto's meestuurt van het product, het etiket en de bon of het afschrift.

Heeft uw klacht direct een oplossing nodig?
Bel dan tijdens openingstijden naar de desbetreffende winkel. Zij kunnen direct bekijken hoe ze u kunnen helpen.

Wij streven ernaar om klachten zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 werkdagen, in behandeling te nemen.

Webshop & Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Stap 1: Bekijk ons gebak dat bezorgd of afgehaald kan worden. Op elke productpagina vind je productdetails, serveer- en bewaaradvies en ingrediënten.

Stap 2: Voeg je favoriete gebak toe aan je winkelmandje.

Stap 3: Kies je bezorgmethode: laten bezorgen of afhalen in onze winkels in Rotterdam of Den Haag. Selecteer daarna een datum.

Stap 4: Klik op ‘Ga naar afrekenen’.

Stap 5: Vul je gegevens en factuurgegevens in, rond de betaling af, en je ontvangt een bestelbevestiging per e-mail.

Bij het plaatsen van een bestelling is er een vooruitbetaling nodig, waardoor het enkel mogelijk is om via onze website of in onze winkels een bestelling te plaatsen.

Datum plannen voor afhalen of bezorgen

Je kunt een datum kiezen tot 1 maand vooruit. Bestellen kan tot 1 dag van tevoren; plaats je bestelling uiterlijk om 15:00 voor levering of afhalen op de volgende dag.

Bezorging is mogelijk van maandag t/m vrijdag. Afhalen in een van onze bakery shops kan 7 dagen per week!

Bij het plaatsen van een bestelling is er een vooruitbetaling nodig, waardoor het enkel mogelijk is om via onze website of in onze winkels een bestelling te plaatsen.

Bestelling wijzigen

Je bestelling kan worden gewijzigd of geannuleerd zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de betreffende winkel — bij voorkeur telefonisch. Lukt bellen niet, dan kun je ons contactformulier gebruiken.

Is het mogelijk om telefonisch te bestellen?

Bij het plaatsen van een bestelling is er een vooruitbetaling nodig, waardoor het enkel mogelijk is om via onze website of in onze winkels een bestelling te plaatsen.

Kan ik achteraf een factuur ontvangen van mijn bestelling?

Na het plaatsen van een bestelling kun je een factuur ontvangen. Zorg ervoor dat je in de checkout een correct factuuradres invult. Direct na je bestelling kun je de factuur als PDF downloaden op de bedankpagina, via je e-mail of in je account.

Kan ik op rekening bestellen?

Wij leveren niet op rekening.

Heeft u een horeca onderneming en wilt u Koekela producten afnemen? Neemt u dan contact met ons op via ons contactformulier.

Hoe kan ik horecaklant worden?

Heeft u een horeca onderneming en wilt u Koekela producten afnemen? Neemt u dan contact met ons op via ons contactformulier.

Bezorgt Koekela op mijn adres?

Wij bezorgen gebak op selecte postcodes in Den Haag, Leidschendam, Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Voorburg, Voorschoten en Wassenaar.

Check op onze pagina ‘Gebak Bezorgen’ of wij op jouw postcode bezorgen.

Hoeveel bedragen de bezorgkosten?

Wij bezorgen bij een besteding vanaf €35,-. Per bestelling rekenen wij €5,50 bezorgkosten. Bij bestellingen vanaf €100,- is bezorgen gratis.

Trouwerijen en grote bestellingen

Leuk dat je aan Koekela denkt voor je speciale gelegenheid!

Trouwerijen
Wij maken geen taarten op bestelling, maar je kunt wel onze producten voor je gelegenheid bestellen. Voor sommige producten bieden we extra versieropties aan. Neem contact op via ons contactformulier om de wensen en mogelijkheden te bespreken.

Grote bestellingen
Wil je een grote of complexe bestelling plaatsen, die niet via onze webshop kan worden besteld? Neem dan contact op via ons contactformulier. Wij bespreken graag de mogelijkheden met je.

Kan ik ook (verschillende) losse taartpunten bestellen?

Losse punten taart kun je niet van tevoren bestellen maar zijn wel te koop in onze winkels. Alleen de punten van grote taarten worden los verkocht; kleine taarten zijn altijd alleen als geheel verkrijgbaar.

Kan ik taart ongesneden bestellen?

Onze taarten worden in grote series gemaakt, waardoor ongesneden taarten beperkt beschikbaar zijn.

Wil je een ongesneden taart bestellen? Vermeld dit dan in de opmerkingen van je bestelling, dan proberen onze collega’s daar rekening mee te houden. Helaas kunnen we dit niet garanderen.

In onze winkels zijn alleen de varianten verkrijgbaar die ook in de webshop staan.

Welke betalingsmethoden accepteren jullie op de webshop?

  • iDeal: alle Nederlandse banken
  • Creditcard: MasterCard, Maestro, VISA en Amex
  • Paypal

Let op: in onze winkels kan enkel met Pin of Creditcard worden betaald.

Bakery shops & cafés

Waar is Koekela gevestigd?

Bezoek één van onze twee gezellige bakery shops & cafés:

Welke betalingsmogelijkheden zijn er in de winkels?

In onze winkels kan enkel met Pin of Creditcard worden betaald.

Kan ik een tafel reserveren?

Je kunt bij ons geen tafel reserveren.

Serveert Koekela een High Tea?

Zoetigheden zijn onze specialiteit en onze passie, daarom serveren wij geen traditionele high tea (zoet en hartig). Wel serveren wij een heerlijk proeverijtje, waarbij je een selectie van onze bars en cookies krijgt met koffie of thee vanaf 2 personen. Je kunt het proeverijtje eventueel zelf nog uitbreiden met een puntje taart of een scone.

Je hoeft voor het proeverijtje niet te reserveren.

Is Koekela rolstoel toegankelijk?

Je kunt bij ons met een rolstoel naar binnen. Geef even een seintje aan ons personeel dan kunnen zij je helpen.

Helaas zijn onze toiletten alleen via een trap te bereiken, deze zijn dus niet toegankelijk voor rolstoelhouders.

Mag mijn hond mee naar binnen?

Jouw lieve viervoeter mag helaas niet mee naar binnen. Wij vinden dit niet hygiënisch vanwege onze open keuken.

Over ons gebak

Bewaren, houdbaarheid & serveer instructies

  • Diepvries taarten: 1 maand in de diepvries, na ontdooien 4 dagen in de koelkast. (Chocolate Truffle Pie & Lime Pie: 2 dagen)
  • Taarten: 4 dagen in de koelkast (Chocolate Truffle Pie & Lime Pie: 2 dagen)
  • Brownies & Bars: 10 dagen in de koelkast.
  • Cookies en Muffins: 2 dagen luchtdicht buiten de koelkast.
  • Cakes: 4 dagen buiten de koeling
  • Cupcakes: 4 dagen in de koelkast.

Dieet wensen

Glutenvrij

In onze webshop vind je verschillende glutenvrije gebakjes. Deze komen van gecertificeerde glutenvrije bakkerijen en zijn individueel verpakt om kruisbesmetting te voorkomen.

Halal

Onze producten zijn geschikt voor een halal-dieet, met uitzondering van onze notentaart, die alcohol bevat. Tijdens het bakproces is de alcohol echter vrijwel volledig verdampt. Hoewel onze producten halal-geschikt zijn, beschikken wij niet over een officiële halal-certificering. De gelatine die wij gebruiken is halal-gecertificeerde rundergelatine.

Suikervrij

Wij verkopen een vegan 1-persoons appeltaartje gebakken door Rose&Vanilla. Dit product bevat alleen de natuurlijke suikers van de vruchten.

Notenallergie

Wij bieden veel producten zonder noten aan. Omdat al onze producten in dezelfde omgeving worden gebakken, kunnen ze sporen van noten bevatten. Raadpleeg het allergenenoverzicht op de productpagina of vraag ons winkelpersoneel welke producten voor jou geschikt zijn.

Vegan (Plantbased)

In onze webshop vind je verschillende plantbased gebakjes. Bekijk ze allemaal in onze Plantbased-collectie.

Lactose vrij

Naast onze vegan producten die lactosevrij zijn, zijn ook onze wortel-noten muffin en wortel-noten cake lactosevrij. Deze producten worden bereid zonder melk en boter, maar bevatten wel ei.

Ik ben zwanger, mag ik dan Koekela taart eten?

Wij gebruiken in onze producten alleen gepasteuriseerde zuivel-ingrediënten en gebruiken gepasteuriseerde eiwit voor onze schuim.

Welk gebak bevat alcohol?

Onze notentaart bevat een kleine hoeveelheid alcohol. Tijdens het bakproces verdampt de alcohol nagenoeg helemaal en blijft alleen de subtiele smaak van de Brandy over.

Bieden jullie taarten op maat aan?

Wij maken geen taarten op bestelling, maar je kunt wel onze producten voor je gelegenheid bestellen. Voor sommige producten bieden we extra versieropties aan. Neem contact op via ons contactformulier om de wensen en mogelijkheden te bespreken.

Staat je vraag er niet tussen?

Wij hebben ons best gedaan zoveel mogelijk veel voorkomende vragen te beantwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Je kunt ons op de volgende manieren bereiken: